Van Arnhem naar Bavaro - Reisverslag uit Bávaro, Dominicaanse Republiek van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Van Arnhem naar Bavaro - Reisverslag uit Bávaro, Dominicaanse Republiek van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Van Arnhem naar Bavaro

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

09 Oktober 2012 | Dominicaanse Republiek, Bávaro

Hallo allemaal!

Even en update vanaf onze zijde.

Over de bruiloft:
Wij hebben een ontzettend mooie en gelukkig droge dag gehad! Bedankt voor alle cadeau's en wensen! We hopen dat iedereen het net zo'n top dag hebben gehad als wij!

Maar dan nu over de reis tot nu toe:
Zaterdag 6 oktober 2012
Na de overnachting in de Golden Tulip nog bij onze ceremoniemeester geweest om de overige cadeau's op te halen. Toch nog even snel afscheid genomen van Desiree d'r ouders en nog wat laatste spulletjes gepakt die in alle haast vergeten zijn op de trouwdag. Daarna snel naar Arnhem om de koffers te pakken, gelukkig kon alles mee en hebben we van ons beide de kleding verdeeld over de koffers, want om 14:15 uur begon onze reis al, eerst met de trein naar Schiphol Airport om te overnachten in het CitizenM hotel! Leuk en super modern; zelf inchecken en een soort cocon cabine's in de kamer waar de douche en het toilet in zitten. Na de kamer grondig te hebben bekeken zijn we nog even naar het panoramaterras geweest om vliegtuigen te spotten en hebben we onze eerste maaltijd samen gegeten bij de Burger King.
Zondag 7 oktober 2012
Vroeg uit de veren (06:00 uur) want ons vliegtuig zou al om 10:15 uur vertrekken, dat betekend dat om 7:15 uur de balie's opengaan om in te checken. We kregen de horen dat ze zouden beginnen met boarden om 9:15 uur en de gate D8 was. Nog even wat ontbeten en toen richting de gate gegaan. Nadat we eenmaal zaten en we op weg gingen hoorden we van de piloot dat we naar de polderbaan moesten taxiën. Degene die ons gevolgd hebben via ons vluchtnummer moeten dat ook gezien hebben.
De eerste stop: Puerto Plata! Na 9 uur en 18 minuten in een vliegtuig wil je er eigenlijk wel uit maar je moet dan in het vliegtuig blijven. Na een uur gingen we voor de tweede keer stijgen, op naar Punta Cana! Na een korte vlucht van ongeveer 35 minuten mochten we eindelijk het vliegtuig uit! Maar wat een hitte liepen in met onze lange broeken en dikke vesten. Het vliegveld was wel bijzonder mooi, rieten daken, marmeren vloeren en geen muren!
Wat ons meteen op viel was de chaos, iedereen liep als een stel makke schapen achter elkaar aan de ene na de andere wachtrij in. Je betaalde 10 dollar p.p. voor 1 of ander papiertje aan een ambtenaar om vervolgens 5 meter verder het papiertje weer te moeten inleveren!! Hoezo werkverschaffing? Verder was het vrij onduidelijk allemaal aangegeven. Uiteindelijk toch onze weg gevonden naar bus 9 van arke die ons naar het RIU resort zou brengen. Na een ritje van ruim 30 minuten vol hobbels en kuilen bereikten we eindelijk de eindbestemming: RIU Palace Bavaro. Heel mooi en de lobby is indrukwekkend, alles glimt en straalt. We kregen de sluiten van onze kamer 4103 in de villa's.
We openden de deur en kwamen ineens in een vrieskist terecht! De airco stond op 18 graden (buiten 32 graden) en de ventilator op zijn hardst. Je denkt misschien; oh lekker! Maar de airco staat nu al vanaf het begin uit omdat de kou hier blijft hangen. Buiten bij de fonteinen hangt wel een rare lucht, een mix van chloor, zout en schimmel. Mark vind dat het ruikt naar gebakken ei ;-) (raaraa)
Na alles te hebben uitgepakt en opgeruimd hebben we ons opgefrist voor het avond eten. Eerste nog even terug gegaan naar de lobby voor de Free Wi-fi die ons beloofd was op internet, we kregen een briefje met een inlogcode en konden zo inloggen.
In het buffet restaurant montecristo is zoveel eten dat je van gekkigheid niet weet wat moet nemen waardoor je vervolgens overal wat van neemt en eigenlijk teveel eet ;-)
Omdat we vrij moe waren en er ook zo uit zagen gingen we om 22:00 al slapen wat eigenlijk 04:00 in Nederlandse tijd is, bijna 22 uur op geweest!
Maandag 8 oktober 2012
Vroeg wakker! 6:45 uur. In NL was het inmiddels middag en 's ochtends nog ff gefacetimed met Chantal dus die heeft een halve rondleiding gehad en ze kon ff mee kijken naar buiten. Na het ontbijt even een zonnebril wezen kopen voor Desiree om op te hebben in de zon! Het eerste koelkastmagneetje is ook gekocht! ;-) Toen onze spullen gepakt om naar het strand te gaan, vanaf de kamer zo'n 150 m lopen. We zochten een leuke palmboom uit om onder te gaan liggen en zijn meteen het water in gegaan. Heerlijk lauw zee water en lekker briesje! Onwerkelijk om te realiseren dat je zo ver van je huis af bent!! Tussen de middag weer van alles kunnen eten waar we zin in hadden! Na het eten even een wandeling gemaakt op het strand langs de overige hotels. Toen bij de pool bar een mojito en een pina colada besteld. En dan maak je jezelf maar weer klaar om te gaan eten in het restaurant. De tweede avond was het eten weer allemaal anders, het blijft bizar hoeveel dingen sommige mensen op hun bord gooien of hoe vaak en vooral hoe veel sommige heen en weer lopen voor 't eten. Het weer buiten is nu bewolkt en het flitste heel veel maar verder geen dikke onweer of buien. Het is nu 21:59 en we liggen beide alweer moe in bed. Het is toch wennen het tijdsverschil in de hitte waar je de hele dag in bent.

Warme groeten uit Bavaro!!

• 09 Oktober 2012 - 18:14

Martijn&Jessica:

Dat klinkt erg goed!!!!

Geniet ervan en rust lekker uit!

(Voor je het weet sta je in Nederland weer je autoruit te krabben..:P)

Liefs van ons!

Xxxxxxx van Chantal, Maurice & Milan

• 09 Oktober 2012 - 22:35

Rob & Astrid:

Hallo luitjes !

Zo, de 1e gezamenlijke maaltijd bij de Burger King zit er dus al weer op , ha,ha !
    Maar zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin, en is het goed van eten en drinken !
    Geniet van alles om je heen en van elkaar !
    Heel veel liefs van ons !