Dag 1 voorbij, dag 2 is begonnen - Reisverslag uit Jazīrat Umm Ajāwīsh aş Şughrá, Egypte van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Dag 1 voorbij, dag 2 is begonnen - Reisverslag uit Jazīrat Umm Ajāwīsh aş Şughrá, Egypte van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Dag 1 voorbij, dag 2 is begonnen

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

21 Maart 2014 | Egypte, Jazīrat Umm Ajāwīsh aş Şughrá

Goedemorgen!

Donderdag 20 Maart 23:53

Dag 1 zit erop! Wat een reis!! We waren ruim op tijd op schiphol, meteen koffers gedropt en door gegaan om wat te eten en wat leesvoer te kopen. Toen naar de gate D49 om te wachten tot we konden gaan, er was ergens een soort oponthoud maar geen idee waarom.
Vliegen is toch al met al bijna 5 uur, in een klein vliegtuigje waar je 3 aan 3 naast elkaar zit gedrukt als een stel kippen in een legbatterij. Allemaal hoestende mensen die geen hand voor de mond houden, veel huilende en krijsende kinderen. En uiteraard een paar asocialen die gewoon de stoel naar achter gooien terwijl je net voorover zit gebukt en geconcentreerd je people magazine probeert te lezen. Transavia vind ik niet echt top, alles betalen op de vlucht met bizarre hoge prijzen! Wel hadden ze iets nieuws, een tapas box voor 5 euro vol met fingerfood. Erg lekker en leuk als afwisseling. We hebben ook nog een setje mini lensjes aangeschaft die je over je telefoon schuift en zo macro/groothoek en fish eye mogelijkheden hebt.
Na de landing moet je blijkbaar 17€ betalen voor een sticker in je paspoort maar wij hadden geen contant geld op zak, moesten we blijven wachten tot iedereen die sticker had en weg was en toen moest Mark mee om te pinnen, gelukkig waren we niet de enige!!
Voor mijn gevoel stond ik daar lang te wachten maar toen we eenmaal door konden zag ik vanuit de verte al mijn koffer over de band schuiven en konden we als eerste ook weer weg uit de massa, door naar bus 23 die hotel na hotel af gaat om iedereen af te zetten, Dana Beach was als eerste aan de beurt. Ze hebben hier alle tijd, inchecken? Oh ga maar even zitten en laat de koffers maar buiten staan. Drink wat en wij brengen je op een golfkar naar je kamer, ze willen bij alles fooi! We hebben een kamer met zeezicht maar het is hier al donker dus dat zullen we morgen gaan zien!

Er is hier 1 uurtje tijdsverschil dus we konden nog mee doen aan de late night dinner buffet. Lekker en heel rustig!
Nu lekker slapen!

Vrijdag 21 maart 7:17

Eindelijk kunnen we zien waar we zitten! Room with a view! Het is wel in elk resort en hotel hetzelfde, mensen die vet vroeg opstaan om 'hun plekje' te reserveren, er staan hier wel honderden bedjes! Het is 's ochtends best frisjes! Wij gaan ons zo klaarmaken en op naar het ontbijt buffet!

Tot snel!

• 21 Maart 2014 - 08:43

Sanneke:

Foto's!!

• 21 Maart 2014 - 21:30

Paula En Jürgen Van Schaik:

Fijn dat vlucht redelijke goed ging, tja soms jammer he dat je het vliegtuig moet delen met anderen, maar ja een eigen jet is niet echt goedkoop ;)
    Veel plezier daar, geniet van de warmte en elkaar, en ja foto's willen we zien!!!
    Ciao! xxx Paula