Praag - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

09 April 2014 | Nederland, Arnhem

Over 17 dagen is het alweer zo ver! Ik begin net te vervellen van Egypte en focus alweer op de volgende.

We hebben er allemaal zin in! Praag voelt voor mij meer thuis dan Amsterdam. Ik ben ook vaker in Praag geweest dan in Amsterdam, ik zal daar in ieder geval nooit verdwalen.

Hoewel wij altijd een soort standaard route lopen langs de high lights heb ik toch maar een 100% Praag boekje gekocht. Er zijn meerdere wijken en ze hebben er 6 wandelingen in gezet, over 3 ervan ben ik erg enthousiast. Een combinatie van oud en nieuw en zo gaan we misschien nieuwe dingen zien en tegenkomen.

We zitten zelf in het plaatsje Vraz, (pensionvraz.cz) zo'n 14 kilometer buiten Praag. Dan heb je een beetje rust om je heen en je kan heel makkelijk naar het eerste metropunt rijden, gratis parkeren en het centrum met de metro bereiken. Ook is het een goed punt om nog andere dingen of steden te bekijken.

1 Mei is Praagse Lente en dan is de stad feestelijk, ik ben daar al jaren niet meer geweest dus kijk er erg naar uit.
(Vooral het shoppen)

Nu alleen nog hopen op een beetje mooi weer!