Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

Dag 4

Gisterenmiddag wezen zwemmen in het zwembad hier. Waar vervolgens alleen maar Nederlanders waren. Haha, ben je duizenden kilometers van huis! Lekker water en heerlijk om even af te koelen. Gisterenavond gegeten in The Barking Frog. Super lekker Mexicaans eten! We hadden samen nog een voorafje gedeeld, nacho's! Ze waren in 3 kleuren, met kip stukjes en saus. Mark liet nog een water glas vallen, dat was een soort domino effect geworden tegen een ander glas waar uiteindelijk Astrid nat van werd. Het eten hier was echt lekker, ik had spareribs die 10 uur lang gegaard waren, het vlees viel gewoon van het bot af, en ik kon een halve portie bestellen, super handig! Eigenlijk wilden Mark en ik een toetje delen, maar we zaten zo vol dan we 't niet gedaan hebben. Later op de kamer met zijn vieren nog even 2 potjes skip-bo gespeeld en kreeg ik ervoor nog een voetmassage van Astrid omdat ik een beetje last heb van obstipatie.

Vandaag hoeven we maar 2 uurtjes te rijden. We gaan naar de Grand Canyon! We zullen overnachten in een village vlakbij de ingang van het park. Maar nu eerst nog ff ontbijten en de auto weer inpakken.

Na het ontbijt hebben we alles ingepakt en na opnieuw onze koelbox met ijs gevuld te hebben zijn we op pad gegaan. Voor de eerste keer getankt en tijdens het tanken kwam ik erachter dat we ons nog niet hadden uitgecheckt. Terug gereden naar de overkant en de pasjes afgegeven. Ik reed ons naar Tusayan, onze overnachtingsplaats. Vlakbij de Grand Canyon.
Onderweg een ontzettende bui gehad, maar deze auto is zo zwaar die gaat echt geen kant op. Na twee uurtjes rijden kwamen we aan in Tusayan, we hoopten dat we konden inchecken want eigenlijk was het daar nog te vroeg voor, maar het kon! Snel de kamer even bekeken en het balkon grenst aan een soort binnentuin waar je kan zwemmen dus de chloor lucht komt je tegemoet zodra je de deur open doet. Alles neergezet en weer doorgegaan. Bij de parkingang een pass gekocht die meteen geldig is voor alle parken en tot en met augustus 2015 gebruikt kan worden. Auto geparkeerd, schoenen verwisseld voor wandelschoenen en andere sokken. Meteen de blauwe route en de bus genomen naar de overstap op een andere kleur, de rode route. Bij de overstap zagen we een ontzettend lange rij en besloten om dan maar naar de volgende opstapplaats te lopen via de Rim trail. Gelukkig was het niet zo warm en dus lekker om een stukje te lopen. Echt fantastisch om dan ook echt die Grand Canyon te zien. Die diepte is zo apart. Je beseft eigenlijk niet hoe diep het is als je ernaar staat te kijken. Toen we het volgende punt hadden bereikt, stond daar niemand op de bus te wachten en gingen we nog even naar het uitkijkpuntje. We zagen de donkere lucht wel maar hoopte dat het voorbij zou gaan. Niet dus. De onweer donderde door de canyon. Snel de camera opgeborgen in mijn rugzak en z'n regenjas aan gedaan en mijn eigen regenjas gepakt en ja hoor, regen! De bus kwam gelukkig vrij snel, maar hij ging ons niet naar het eindpunt brengen van de rode route. Door de storm was het eindpunt afgesloten en werden we weer gedropt bij de overstap. De rij die daar stond was nog erger! Dan maar weer terug lopen naar het beginpunt, wat eigenlijk echt een mooie route was met heel veel mooie plekjes voor foto's. Onderweg nog een ijsje gekocht. Aan het einde even gezeten en toen kwam er een kleine eekhoorn naar me toe, die zijn mensen zo gewend dus hij/zij raakte even mijn benen aan met beide pootjes en ging weer weg. Bij de auto de schoenen weer verwisseld en toen zag Mark een hert! Ik kon snel mijn camera pakken en ernaar toe wandelen, maar blijkbaar boeide het haar allemaal niets, ze keek een keer op en ging gewoon verder eten. Nu zijn we terug in de kamer en zoeken iets om te gaan eten. De beste optie toe nu toe lijkt toch het buffet van het hotel zelf. We zullen zien.

Bij Wendy's gegeten! Soort MacDonalds. Lekker gegeten nu nog potje skip-bo en slapen.

Tot snel...

• 29 Juli 2014 - 06:18

Chantal:

Gaaf hoor!! Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal!!! Xxxx

• 29 Juli 2014 - 10:25

Sanneke:

Leuk!!

• 29 Juli 2014 - 11:13

Jan:

Een leuke ervaring toch, en ik ben benieuwd naar het volgende verslag.

• 29 Juli 2014 - 14:36

Gwenda:

Leuke verslagen! Klinkt alsof jullie het goed naar je zin hebben :)
    Ook leuk dat je foto's op IG zet hebben de thuisblijvers een idee hoe het er allemaal uitziet!
    Ben wel erg benieuwd naar die grote amerikaanse porties eten, zou je daar een foto van willen maken op IG?