Monument Valley/Kayenta - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Monument Valley/Kayenta - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Monument Valley/Kayenta

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kayenta

Dag 5

Vanmorgen ontbeten in het hotel zelf, ontbijtbuffet. Lekker! Zo kon je wel een eigen portie maken en zovaak als je wilde heen en weer lopen.
Vandaag hebben we geluk, de route naar Monument Valley gaat langs de Grand Canyon, en hoe slecht 't gisteren het was, hoe mooi het nu is. De zon schijnt en we hebben echt wat mooie foto'tjes kunnen maken!

Wat ik ook nog wilde vertellen over de toiletten in de nationale parken. Een soort prullenbak met een toiletbril en een enorm diep zwart gat waar je inkijkt. Doodeng! Als je erop gaat zitten dan voel je een soort windje. Brrr!

We hebben de Grand Canyon achter ons gelaten en rijden naar Monument Valley. De rit is 156 mijl - 251 km en neemt zo'n 3 uur in beslag. Onderweg veranderde het landschap bij elke bocht. Ontzettend gaaf om hier te rijden. We zijn een tijdszone gepasseerd en in plaats van 9 uur verschil hebben we nu 8 uur verschil met NL.

Monument Valley is prachtig! Je koopt een kaartje voor 20 Dollar en je rijd met je eigen auto (je kan ook een Jeep huren) naar het beginpunt van de route en je gaat over een hobbelige zand/steen/grindweg de route rijden van 27 km. De route duurt 1 tot 1,5 uur als je op elk uitkijkpunt stopt. Het begin is tricky, steile bochten en diepe kuilen, maar als je eenmaal in het dal bent is het prima te doen. Het is zo mooi, zo indrukwekkend, je ziet het in films en op foto's maar dat beschrijft niet het gevoel wat je hebt als je er echt bent. Aan het einde toch nog even de andere kant op gereden omdat ik graag de foto wilde maken die o zo bekend is van monument valley. Het is gelukt!

Al met al was het wel n lange dag en kwamen we pas rond half 8 bij het hotel aan. Snel ingecheckt en daarna gegeten bij het restaurant van het hotel. Porties vielen dit keer mee, dus dit keer zelfs n toetje genomen: Carrot Cake :-)

Morgen staan we n uurtje eerder op omdat we een lange rit voor de boeg hebben en we een aantal dingen onderweg willen bekijken. Stay tuned!

Tot snel...

• 30 Juli 2014 - 07:02

Gwenda :

Haha dat toiletverhaal :p leuk om met jullie 'mee te reizen' keep us posted ;)