Pismo Beach & Santa Monica - Reisverslag uit Lennox, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Pismo Beach & Santa Monica - Reisverslag uit Lennox, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Pismo Beach & Santa Monica

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lennox

Dag 19

Wij gaan naar Pismo Beach! Via de highway 1 naar beneden. Een rit van 149 mijl/240 km, een rit van 3 uur en 21 minuten. We komen lang Big Sur, het mooiste stuk van de Highway 1. Onderweg zijn we vaak gestopt om van alle mooie vergezichten te genieten. Op 1 punt konden we in de verte zelfs walvissen zien! Als je even bleef staan kijken zag je ze omhoog springen en terug vallen in het water. Super mooi!
Bij een andere stop kon je kijken naar de zee-olifanten die allemaal heerlijk lagen te slapen op het strand. Sommige lagen zelfs een beetje te snurken. Er waren een paar die zichzelf aan het krabben waren en ééntje begroef zichzelf met een laagje zand, erg grappig om te zien! Het hotel was een Best Western, prima grote kamer en ruimte zat.
Na aankomst wilde ik nog even winkelen want aan de overkant was een 'winkelcentrum'.
Ik heb een knieband aangeschaft, want soms doet mijn knie zo'n zeer dat lopen erg ongemakkelijk is. Ik hoop dat het gaat werken en ik wat langer door kan gaan deze laatste paar dagen. Verder zijn we naar ROSS gegaan, die winkel blijkt merkartikelen te verkopen voor weinig. 'Merken' die wij niet kennen denk ik. Ik ben een paar bekenden dingen tegengekomen zoals Calvin Klein & Ralph Lauren. Tussen de tassen hingen ook wat bekende merken. Ze leken mij nep, want een echte Guess tas voor 40 Dollar kan haast niet, hij rook ook verdacht veel naar plastic! Wel heb ik een erg mooie jurk gevonden.
's Avonds gegeten bij AJ Spurs. Het was erg druk, dus we zouden even moeten wachten tot er een tafel vrij kwam. Na een tijd te hebben gewacht kwam Mark erachter dat de host onze naam al had doorgekrast! Toen we de host erop aanspraken bleek dat iemand anders onze tafel had gekregen maar we mochten toen meteen meekomen en gaan zitten. Het restaurant heeft een apart concept, je gaat zitten en je krijgt zonder wat te hebben besteld een pan soep met 2 extra schaaltjes met een soort zwarte bonenmix en een salsa wat je erdoor heen kan mixen. Ik moest meteen denken aan de bruine bonen soep van moeders. Daarna krijg je een groot bord salade met een zelf gekozen dressing en daarna pas je bestelde gerecht. Na het eten mag je kiezen tussen drie toetjes. De keuzes waren; Root Beer float een soort mint/cola mix met een bolletje vanille ijs in een bierglas met een rietje en een lepel (echt iets Amerikaans) of een bolletje vanille ijs in een schaaltje met chocolade saus of een likeurtje.

Dag 20

Vandaag gaan we naar Los Angeles! 178 mijl/287 km een rit van ongeveer 3 uur. Dit is onze laatste bestemming voordat we naar huis gaan. We hebben een tussenstop in Santa Monica gemaakt. We zijn over de pier gelopen naar het einde en hebben ergens op de pier wat gegeten. Daarna zijn Astrid, Mark en ik de achtbaan in gegaan, die op de pier stond. Waar we wel 2 rondes in maakten! Een stukje gelopen over het strand en nu weer in de auto opweg naar het hotel.

• 14 Augustus 2014 - 05:21

Gwenda:

Geniet nog van jullie laatste dagen daar in LA! Leuk verslag weer :)

• 14 Augustus 2014 - 10:19

Sanneke: