Hollywood & Universal Studios - Reisverslag uit Lennox, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Hollywood & Universal Studios - Reisverslag uit Lennox, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Hollywood & Universal Studios

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lennox

Dag 21

Los Angeles is groot, heel groot. Je hebt echt een auto nodig om overal te komen. We zijn dus naar een parkeerplaats gereden en hebben van daar uit de hop on hop off bus genomen. De eerste stop: Hollywood! Waar de Walk of Fame is, een klein stukje over gelopen. We (ik) zocht Michael Jackson en Celine Dion, die uiteindelijk vlak bij elkaar lagen. Bij de ster van Robin Williams lagen allemaal bloemen en er stonden allemaal mensen omheen.
De hop on hop off bus had meerdere routes en we hebben de rode (hollywood) en de gele (santa monica) gedaan. Zo hebben we toch heel veel kunnen zien en zijn we als laatste nog even op Rodeo drive geweest, daar gaat het duidelijk om zien en gezien worden.
's Avonds gegeten bij Fatburger!

Dag 22

Het einde komt in zicht maar we sluiten deze vakantie af in Universal Studios!
Wat een geweldig park is dat. Bij de ingang was Mario Lopez aan het filmen dus die hebben we gezien! Voor als je niet weet wie dat ook alweer is, Slater uit de serie Saved by the bell!
We hebben als eerste de Studio Tour gedaan. Dan krijg je een rondleiding achter de schermen, wel in een karretje uiteraard! Je rijdt een bepaalde route en je ziet zoveel! Oude en nieuwe film decors, auto's uit Jurrasic Park, de vliegtuigcrash uit War of the Worlds, saloons uit de oudere western films en we reden langs de studio's. Bij sommige stonden deuren open en kon je even naar binnen kijken. Ze waren ook aan het filmen, dus vaak stonden we stil en moesten we ook stil zijn. Ik kon alleen zien dat ze bezig waren op de set van About a boy. Aan het eind van de rit kregen we doordat we zo vaak stil stonden en de rit langer duurden dan 45 minuten een kaartje dat geldig was als een voorkruipkaart, zodat je eenmalig iedereen in de rij mag overslaan en in 1 keer door mag lopen om een attractie in te mogen. Na de Studio Tour naar Krustyland gegaan. The Simpsons attractie! Zo grappig was dat!
Toen zijn we naar de Jurrasic Park attractie gelopen en hebben we ons kaartje gebruikt om te mogen voorkruipen, de wachtrij was volgens het bord dat erbij stond meer dan een uur. We wisten dat we nat gingen worden, maar we waren echt doorweekt! De laatste afdaling was prachtig, kleddernat alle vier! We konden niet stoppen met lachen. Daarna naar de attractie van The Mummy, dat was een echte achtbaan. Je werd afgeschoten, gedraaid en met hoge snelheid ging je erdoorheen en dat allemaal in het donker.
Show time! Na al die attracties gingen we wat shows bezoeken. Met als eerste: Animal actors. Ze lieten zien hoe een hond word getraind en wie ze allemaal in hun show hadden. Onder andere de hond uit dog hotel en de uil uit harry potter. Daarna begon een chaos van rennende dieren en mensen en zagen we zelfs cavia's over het podium rennen! Erg leuk om te zien, zo grappig! De tweede: Waterworld! Een soort versnelde versie van de film met veel schieten, special effects en vuur! Het publiek werd ook nat van de show of gewoon bewust nat gegooid.
Na de tweede show naar Minion Mayhem gegaan, waar je ook in een soort grote ruimte op een stel stoelen zit en als een soort karretje en de rit voor je ziet, het lijkt dan of je die rit maakt want je 'kar' beweegt mee. De laatste was Shrek 4D. Daar bewoog alleen je stoel en kreeg je wat spetters over je heen. Het was wel een leuk stukje film over Shrek en Fiona. Al met al de hele dag in het park geweest.

Morgen gaan we naar huis, de tijd is echt omgevlogen!

Tot snel!

• 17 Augustus 2014 - 01:15

Gwenda:

Het was superleuk jullie zo te volgen! Hopen gauw jullie verhalen en foto's live te zien :D