Reisschema!! - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Reisschema!! - Reisverslag uit Driebergen-Rijsenburg, Nederland van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Reisschema!!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

06 Mei 2013 | Nederland, Driebergen-Rijsenburg

Reisschema NEW YORK!

Gisteren zijn we met zijn allen bij elkaar gekomen om te besprek wat we zullen gaan doen, ook dit zet ik op de blog zodat jullie kunnen zien wat we ongeveer zullen gaan doen.
De planning is ongeveer nu als volgt, misschien veranderd er wel wat maar dit zal er in grote lijnen gebeuren.

Donderdag 16 mei 2013

Overnachting in Thon Hotel Brussel Airport
Berkenlaan 4, 1831 Diegem, België
Tel: +3227217777
Email: brusselsairport@thonhotels.be

Lekker vroeg slapen om fris & fruitig te zijn voor de 8 uur durende vlucht de dag erna!

Vrijdag 17 mei 2013
Vliegtuig: A330

12.40 uur landen we op JFK International Airport New York
Terminal 1
We hebben dan 5857 KM gevlogen

Bij elke terminal is een Taxi stand aanwezig waar vervoer geregeld kan worden. We zullen een kleine shuttle bus ter plaatse regelen

Daarna zullen we gebracht worden naar het Beacon hotel aan de Upper East Side in NYC
Adres: 2130 Broadway at 75th Street.
De verwachting is dat we rond 16.00 uur in het hotel arriveren. (Dat hopen we in ieder geval wel) Dan kunnen we even wat rusten, misschien een power nap en de supermarkt tegenover plunderen.

Die avond is de planning om te lopen naar Times Square en het in de avond mee te maken.

Zaterdag 18 mei 2013

’s Ochtends gaan we vrij vroeg naar Times Square waar we een tour met een hop-on/hop-off bus gaan doen. We zullen de hele route blijven zitten om alle eerste indrukken te verwerken & een beetje New York te leren kennen. De route zal de Downtown Loop zijn.

The Downtown Loop
Daily 8:30 am - 5:00 pm – Departs from Times Square (Broadway between 47th & 48th Sts.) Not available December 25 or January 1.

Stops include Empire State Building, Greenwich Village, SoHo, Little Italy, Chinatown, World Trade Center site, Financial District, Battery Park (departure point for Statue of Liberty/Ellis Island ferry and a harbor cruise), South Street Seaport, Times Square, Rockefeller Plaza, Radio City, United Nations, Fifth Avenue and more.

’s Middags gaan we wandeling 2 uit het boek 100% New York volgen:
NoLita, SoHo, West Village & High Line (ca. 8 km)
Waar we langs 34 punten komen verdeeld in 4 categorieën:
Bezienswaardigheden, Eten & Drinken, Shoppen en Leuk om te doen.
De bezienswaardigheden zullen zijn:
- Italian American Museum
- Singer Building
- 105 Mercer Street
- Greene Street
- Fire Museum

De route zal eindigen bij The High Line.

Zondag 19 mei 2013

Vandaag gaan we wandeling 3 uit het boek 100% New York lopen:
Central Park, Times Square & Union Square (ca. 10 km)
We zullen langs 37 punten komen verdeeld in dezelfde 4 categorieën.
De bezienswaardigheden zullen zijn:
- Paley Center for Media
- St. Patrick Cathedral
- Rockefeller Center
- Times Square/TKTS Booth
- International Center of Photography (yeah, daar zal ik zeker kijken!)
- New York Public Library
- Little Church Around The Corner
- Flatiron Building
- Theodore Roosevelt Birthplace
- Gramercy Park

We zullen ook komen langs Madison Square Park & Union Square, Bryant Park, Carnegie Hall & NBC Studios

Ook gaan we de volgende activiteiten doen:
- Fietsen in Central Park
- Empire State Building op het Observatorium platform voor de skyline.
- Macy’s
- Apple Store
- Bloomingdale’s
- FAO Schwarz
- Waldorf Astoria
- B + H (Grootste audio/foto/video winkel)

’s Avonds trakteren Jessica en Martijn ons op eten bij Churrasca Plataforma (Steakhouse). Er zal een reservering gemaakt worden om 20.00 uur.

Maandag 20 mei 2013

’s Ochtends gaan we wandeling 1 uit het boek 100% New York in omgekeerde volgorde lopen:
Wall Street, Chinatown & Lower East Side (ca. 7 km)
We zullen weer langs 37 punten komen van de 4 categorieën.
Waaronder de volgende bezienswaardigheden:
- Kimlau Memorial
- Confucius
- Doyers Street/Bloody Angle
- Church of the Transfiguration

We zullen eindigen bij Staten Island Ferry om langs het vrijheidsbeeld te varen. We zullen de Brooklyn Bridge zien & Columbus Park.

’s Middags gaan we de Staten Island Ferry nemen.
Daarna is de middag voor iedereen vrij te besteden.

’s Avonds gaan we naar Top of the Rock om de nachtelijke skyline van New York te bekijken.

Dinsdag 21 mei 2013

’s Ochtends gaan we de Brooklyn Bridge bewandelen en een bezoek brengen aan Bethel.

’s Middags gaan we een bezoek brengen aan het American Museam of Natural History

’s Avonds gaan we naar de Broadway show The Lion King, of we proberen er in ieder geval kaarten voor te krijgen. Hopen dat het lukt, het zal de laatste avond in New York zijn!

Woensdag 22 mei 2013

’s Ochtends hebben we geen dingen gepland. Dus als we nog iets willen zien hebben we nog even de tijd om dat te bekijken of souvenirs te kopen.

’s Middags zal er een shuttle ons naar Newark Liberty International Airport brengen.

Vlucht naar Brussel om 18.30 uur met vlucht UA960 United Airlines.
We zullen Donderdag 23 Mei landen op Brussels Airport.

• 06 Mei 2013 - 16:21

Gwenda:

Gaan jullie Bethel ook nog bezoeken? :)

• 06 Mei 2013 - 19:41

Chantal:

MAAACYYYYYYYY'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ooooooh ik ben echt ZO jaloers ;) hihihihi echt super gaaf wat jullie allemaal gaan doen en zien!! Gaat een leuke reis worden, weet ik nu al :D

• 06 Mei 2013 - 21:58

Rob En Astrid:

Als we het zo lezen hoeven we ons in ieder geval niet te vervelen.....

PS: ik mis nog wel het type vliegtuig waarmee we terug vliegen, of is dat ook een A330?

• 06 Mei 2013 - 22:57

Paula En Jürgen Van Schaik:

Leuk!!! Maar wat veel details... wel ook relaxen hoor! Ga jullie zeker lezen. Succes met de laatste voorbereidingen. Greetz van de Schuytgraaf Arnhem