Sedona - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Sedona - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Sedona

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, West Sedona

Dag 3

Vanmorgen ontbeten in het hotel, continentaal ontbijt. Bestond uit koffie, sap, kaneelbroodjes, wafels en toast met boter en of jam. Haha.. We gaan nu op weg naar Tlaquepaque, wat je uitspreekt als tlakkiepakkie. Een soort Mexicaans minidorp nagemaakt uit Guadalajara.

Tlaquepaque bestaat uit heel veel kunstwinkels en galerijen. Knetters duur allemaal: een soort marmeren giraffe kostte ruim tienduizend dollar.
Op naar het volgende.. Chapel of the Holy Cross! Ben benieuwd want het moet namelijk een enorme kerk zijn gebouwd in/op een rots.

Eenmaal aangekomen blijkt het een stuk kleiner dan verwacht, maar eromheen wel een fantastisch uitzicht! Het was een stukje omhoog lopen, maar 't was echt de moeite waard.

Sedona ligt op een hele mooie plek tussen allemaal rode rotsen. Het valt ons op dat de meeste huizen dezelfde stijl hebben en allemaal geschilderd zijn in natuur tinten. Rood, terracotta, grijs, donker groen etc. Het dorpje zelf is ook schattig maar echt gericht op alle toeristen. Bijna elke winkel is een souveniershop, met t-shirts die gekleurd zijn in red rock zand (die zijn dus bruinig/oranje/rood), sieraden met turkooisen stenen, wierook, vage kleding, hoeden en natuurlijk de standaard kaarten en koelkastmagneten. Bij sommige restaurants of winkels heb je een soort nevel die ze sproeien, lekker verkoelend! Geluncht bij een cafe, maar de porties zijn echt heel groot dus vanaf nu eet ik gewoon met Mark mee.

Vandaag zullen we verder niet meer zoveel ondernemen. Misschien nog even zwemmen en dan vanavond ergens wat eten.

Tot snel...

• 28 Juli 2014 - 09:58

Yldau:

Hee we hebben gehoord van alle branden in California hebbne jullie daar heen last van?
    Xx