SF & Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu SF & Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

SF & Monterey

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Dag 16

Alcatraz staat als eerste op het programma. Lopen naar de BART(Bay Area Rapid Transit), reizen met de Streetcar (een oude tram) en varen naar The Rock (zo noemen ze Alcatraz). Mark en ik werden eerst een andere rij in gewezen en moesten op het laatst rennen om op tijd bij de boot te kunnen zijn, want we zagen Rob & Astrid de andere kant opgestuurd worden. Net op tijd dus! Om 9:10 uur stipt vertok hij, een klein stukje varen waardoor je dus ook zicht op San Francisco had, hoewel wij wel echt een bewolkte dag hadden en de Golden Gate Bridge weer in de mist zat. Later hoorde we dat dit een typische zomerdag was, dus ja... San Francisco blijkt warmer te zijn in het najaar, dus als je nog wil gaan... Maar Alcatraz; super indrukwekkend! Bizarre gevangenis, met echt hele kleine cellen. We deden de audiotour die je door de gevangenis heen leidde. Een paar ontsnappingspogingen werden uitgelicht en sommige cellen waren nog ingericht als hoe het was. Bijzonder! 1963 ging hij dicht, het was te duur. Tijd lang is het eiland ook nog in beslag genomen door indianen, want ze wilden iets als eigen land hebben. Op het eiland zie je dat op meerdere plekken terug door onder andere graffiti.
Na Alcatraz zijn we weer op de hop on hop off bus gestapt richting de Golden Gate Bridge. Daar kwamen we weer getuigen tegen. Het plan was om over de brug te fietsen, maar het was zo koud (zeker met de extra wind op de brug) dat we dat niet gedaan hebben en er een stukje op zijn gelopen en toen weer terug. Hij zat toen nog steeds met z'n top n de mist. Ik dacht trouwens altijd dat die brug rood was. Niet dus! Hij is International Orange en hij wordt 24 uur per dag geschilderd en over de hele brug doen ze gemiddeld 20 jaar! Weer de bus in en op naar de Painted Ladies, de victoriaanse huizen die je ziet in de intro van Fullhouse, maar HET huis staat er niet tussen, die staat aan broderick street (1 huis was ook ingepakt, erg jammer!). Daar zijn we overigens niet geweest (hij is inmiddels ook paars geschilderd). Door naar Lombard street, the crookedest street. Superdruk want er willen allemaal toeristen afrijden. We zijn erlangs omhoog gelopen. Je rook gewoon de verbrande remschijven. Eenmaal boven kon je nog mooi op Alcatraz kijken en bovenaan was de kabeltram, waar we sowieso nog een ritje mee wilden maken, maar eerst zijn we gaan eten.
Na het eten naar Hyde street gelopen en daar was het beginpunt van de kabeltram. Leuk om te zien waar ze gedraaid worden, alles gaat met de hand! Na lang wachten mochten we instappen. Wij (Mark, astrid en ik) stonden binnen en Rob stond buiten op het staplateau. Die had echt de beste plek! Ik heb er weinig van gezien wat er gebeurde maar Mark en Astrid hebben het wel gezien. Het was inmiddels al donker en vrij laat, bij Powell street weer overgestapt maar de BART om naar huis te gaan.

Dag 17

Deze dag helemaal niks gedaan. Eerst uitgeslapen! Het was mooi weer dus hebben we lekker bij het zwembad gehangen en Rob & Astrid zijn nog naar de vergadering geweest. 'S avonds lekker in het hotel zelf gegeten wat superlekker was en eindelijk een normale portie, zodat er nog een toetje na gegeten kon worden.

Dag 18

Vandaag gaan we naar Monterey. 100 mijl/160 km, 1 uur en 46 minuten.
Maaaaaaar, onderweg zijn we gestopt bij de HP Garage, waar het allemaal begonnen is en Silicon Valley groot geworden is. Grappig om te zien dat het nu een historisch stukje grond is geworden en die garage, die staat er nog steeds.
Daarna langs Google. Groot gebouw, niks te zien. Paar foto's gemaakt wat achteraf gezien, eigenlijk niet mocht. De fietsen daar zijn in de Google kleuren. Blauwe en groende band met een rood en geel frame.
En toen naar Apple. Nouja, de winkel. Het gebouw zelf is niet bijzonder. Toch was het wel leuk om het ff gezien te hebben.
Doorgereden naar het hotel wat supermooi is! Door Fishermans Warf gelopen en er ook gegeten. Ik had fish & chips: kibbeling en frietjes. Nu weer lekker in de kamer en ik zit met een zak ijs op mijn knie, laatste dagen erg veel last van. Morgen weer op pad. Met de highway 1 naar het zuiden.

• 12 Augustus 2014 - 07:38

Chantal:

Leuk om weer wat te lezen!!! Bijzonder allemaal zeg! X

• 12 Augustus 2014 - 08:49

Martijn & Jessica:

Het is echt superleuk om jullie bijna elke dag op de voet te kunnen volgen! Geniet er nog een klein weekje van!!!

Liefs van ons

• 13 Augustus 2014 - 19:01

Jan Veldman:

Erg leuk om alles te lezen heeft vast veel indruk op jullie allemaal gemaakt maar ook bij ons om mooie foto s met ons te delen. Geniet er nog maar even van.