San Francisco - Reisverslag uit Lomita Park, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Lomita Park, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lomita Park

Dag 15

Vandaag naar San Francisco!! 196 mijl/316 km een rit van 3 uur en 18 minuten.
Het ritje ging eigenlijk best snel en de kamers van ons nieuwe hotel zijn mooi en schoon.
Na de lunch hier in het hotel zijn we de stad in gegaan. De metro hier heet BART, dus je gaat met de BART de stad in, een ritje van ruim 20 minuten, maar dan stap je ook uit in het centrum. Meteen bij uitstappen kwamen we boeders en zusters tegen die een foto met ons wilde, erg leuk om te zien elke keer! We wilden graag met een hop on hop off bus de eerste glimpen van SF bekijken. Eerst naar Pier 33 (vertrekpunt voor boot naar Alcatraz) gelopen zodat we weten waar we morgen heen moeten. Daarna zijn we doorgelopen naar Pier 39 en hebben we de laatste rit van de hop on hop off bus genomen. We hebben in ieder geval al vrij veel gezien ook al was het heel koud in de bus. De golden gate bridge was niet heel duidelijk, het was een beetje heiig. De stad heet niet voor niets 'fog city', want het ligt vaak gehuld in mist. Uitgestapt op Union Square en vandaar weer de BART terug genomen naar de hotel. Eindelijk bij een Amerikaanse MacDonalds gegeten, wat dus echt geen verschil is met NL! Het vlees leek ons iets anders, maar dat kunnen we thuis pas checken. De porties waren in ieder geval niet groter. Alleen de McFlurry was in een ander bekertje. Nu lekker op bed en zo slapen, morgen vroeg (6:30) eruit. We hebben de vroege boot naar Alcatraz!

• 09 Augustus 2014 - 12:10

Gwenda:

Zo, ik ben weer bij met al je verslagen :) superleuk wat jullie dus weer allemaal hebben gezien! Veel plezier!!

• 09 Augustus 2014 - 13:54

Sanneke:

Leuk verslag weer!!
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Alcatraz!
    XX