Dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

19 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

De 2e dag!
Gisterenochtend, ontbeten. En wat krijg je veel! Ik had 3 pannenkoeken, maar ze zijn zo groot en je krijgt zoveel. Ik kreeg het niet op. Iedereen had echt heel veel. Naar het metro station gelopen en een 7-day metrokaart gekocht. Zo kunnen we onbeperkt met de metro reizen! Wat nog wel even een gedoe was, maar alles is gelukt. Erna naar Times Square om op de hop-on hop-off bus te stappen. En we hadden geluk, we zaten helemaal achterin! Dus veel foto's kunnen maken en super veel gezien! Je gaat langs alle gebouwen en er zit iemand voorin die er iets over verteld. Bij the battery werden we eruit gegooid en hebben we naar statue of liberty gekeken. Even rondgelopen en weer naar de bus gegaan en we hadden weer geluk!! Helemaal achterin. We hebben Bethel gezien op een afstand en dan denk je toch wel even, echt raar.. Daar gebeurd het dus allemaal. En ze blijven daar niet, dus wel leuk om dat toch nog gezien en meegemaakt te hebben. Aan het einde van de route kom je weer uit op Times Square en hebben we gegeten bij Applebee's waar je echt heel veel krijgt. 2 enorme broodjes en friet en een cola van een halve liter! Pff! Weer de metro in om naar het beginppunt van de wandeling te gaan. 8 km door NoLita, SoHo en west village. En het is echt heel raar, want je loopt door zo'n chinese straat en je gaat de hoek om en alles is anders en ben je ineens in een italiaanse straat! Het bijzonderste was de evolution winkel. Alles opgezet, skeletten en dingen op sterk water! Bizar! Magnolia bakery gezien, koffie gedronken bij Starbucks en voor het huis gestaan van Carrie uit Sec and the City! Chelsea Market is ook heel bijzonder, maar het was echt super warm binnen dus Mark en ik zijn redelijk snel weer naar buiten gegaan want ik kreeg het benauwd met mijn ene neusgat.
Geeindigd bij de High Line en dat hebben ze echt mooi gemaakt! Heel slim om oude trainrails om te toveren tot een mooi park. Daarna moesten we redelijk haasten. We zouden ook nog de night tour maken met de hop-on hop-off bus, dus we moesten weer de metro in om bij het beginpunt te komen. Snel een hot dog gegeten en we hadden weer geluk! Weer helemaal achterin kunnen zitten!

Het is echt betoverend om NY bij night te zien, de stad geeft zoveel licht af! De bus man gaf ons zelfs gelegenheid om te staan tijdens de rit om echt goede foto's te maken. Toen kwamen we dus echt langs bethel. Alles donker natuurlijk. En daar kwam de bus tot stilstand om een echt goeie foto te kunnen maken van de skyline by night.
Einde was weer bij Times Square.
Naar het hotel gelopen en na 14 uur op pad te zijn geweest waren we denk ik allemaal blij om lekker te kunnen gaan slapen!

Vandaag, de langste route van 10 km!
Waar we langs alle beroemde gebouwen zullen komen!

Tot de volgende blog...

• 19 Mei 2013 - 14:05

Gwenda:

Nog wat leuks gescoord bij die winkel Evolution? Leuk verslag weer!

• 19 Mei 2013 - 19:58

Paula Van Schaik:

Als dit elke dag je ontbijt wordt...hihi komen jullie wat groter terug... ach ja, al die tripjes die jullie doen, kosten ook energie toch!? Greetz

• 20 Mei 2013 - 18:31

Tessa:

Leuk om het allemaal te lezen!!!! Geniet ervan!!!!!