Antelope Canyon/Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Antelope Canyon/Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon/Bryce

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Dag 6

Vandaag gaan we naar Bryce Canyon City, een rit van 247 mijl/398 km, waar we zonder stops 4 uur en 5 minuten over zullen doen. Maar we zullen zeker een paar keer gaan stoppen aangezien dit 1 van de langste routes van onze vakantie is. Daarom ging de wekker vanmorgen vroeg en zijn we op tijd vertrokken.

Het ontbijt was in het hotel zelf, lekker makkelijk. Bagel met cream cheese voor mij en Astrid en de heren gingen naar het ontbijtbuffet.

Onderweg gestopt bij Antelope Canyon. We gingen naar de
Lower Canyon, goedkoper, mooier en minder druk (zeggen ze). Ik vond 't vrij druk hoewel we er toch vroeg waren. Ons groepje bestond uit 15 personen. Je gaat eerst helemaal naar beneden met een steile (open) trap. Dan volg je de gids over het pad door de nauwe spleten van de canyon. Golven van steen komen langs je heen, de ene foto word nog mooier dan de andere. Goed voor mijn fotografenhart. Ik probeerde steeds voorop te blijven om zo de beste foto's te kunnen maken. Zweet druppels op mijn rug maar het is gelukt, ik heb bijna geen foto waar ook mensen bij op staan. De oranje/rode rotsen zijn heel indrukwekkend! Soms zie je er ook wat in, een vrouw met wapperende haren, een leeuw, een gezicht en een adelaarssnuit. Per toeval ontdekt door de werkers van de grote fabriek die ernaast staat. Na de route van 1,5 uur krijg je boven een flesje water en die was ook zo leeg. Toen weer de auto in, op naar Bryce!

De routes onderweg zijn trouwens bizar mooi elke keer. Wel hadden we dit keer wat file door road works. Ook nog geluncht bij Subway in Kanab! In Nederland heb je al veel keuze wat je op je broodje wil en Amerika al helemaal! We kwamen ook nog langs Lake Powell en het plaatsje Page.

Inmiddels zijn we aangekomen in Bryce View Lodge. Bijkomen van de rit en zometeen lekker ergens eten.

Kregen net een mail: Optreden van Celine Dion is afgezegd. Ik baal hier best wel van, dat is wel iets geweest waar ik ontzettend naar uit keek. Ben al jaren fan! Ze heeft stem problemen, je kan je ticket dus laten om zetten naar een andere datum, maarja dan zijn we niet meer in de buurt. Die houden we dan maar open voor een volgend bezoek. We krijgen sowieso geld terug.

Gegeten in Ruby's Inn. Buffet! Nog ff wat winkels doorgelopen en wat stetson hoeden geprobeerd. Buiten zagen we dat er een rodeo aan de gang was. Er heen gelopen en nog klein stukje gezien dat ze kleine stiertjes vingen met hun lasso.

Tot snel...

• 31 Juli 2014 - 07:50

Esmeralda:

Wauw wat een mooie reis z'n jullie aan het maken! Geniet er maar lekker van! Jammer van het concert balen ! Groetjes Es