Zion NP/ St. George - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Zion NP/ St. George - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Zion NP/ St. George

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Saint George

Dag 8

Vandaag gaan we naar St. George. Deze rit is niet zo lang. 125 mijl/201 km, 2 uur en 34 minuten. Hoewel in NL 2 uur en 34 minuten wel veel is! Zo makkelijk pas je jezelf dus aan. De rit ging door Zion NP, hier zijn we ook gestopt.
We hebben de Lower en Middle Emerald Pool bezocht, een hike van 0.6 mijl. Je kon ook nog naar de Upper Pool maar dat was nog een keer 0.5 mijl en de route stond aangeven als rood, dus vrij zwaar. Ik wilde sowieso niet verder omdat ik last had van mijn knie na de zware wandeling van gisteren. De rest is, heel lief weer met mij mee terug gegaan. Daarna even in het gras gelegen en met de shuttle bus alle stops van de route langs gereden. Het was vandaag ook echt warm: 95 graden Fahrenheit, zo'n 35 graden Celsius. Als ik heel eerlijk ben valt Zion in het niet bij de rest, maar we hebben ook maar een heel klein stukje ervan gezien.

We zitten nu weer in de auto en rijden t laatste stuk nog, ongeveer een uurtje.

We hebben echt een heel mooi hotel in St. George. Best Western hotel Abbey Inn. Meest luxe tot nu toe met een mooie grote kamer en zwembed.
Bij aankomst zagen we al broeders en zusters lopen met lapel kaartjes. We hebben er al een paar gesproken. Na het eten bij een mexicaans restaurant kwamen we een stel tegen tijdens hun wandeling. Wel geinig, ze hebben nu congres in St George, wat behoorlijk vol met mormonen zit, maar blijkbaar kunnen ze hier wel wat huren en in Las Vegas niet, omdat we niet gokken kunnen ze ook niks aan ons verdienen. Daarna ff snel met de auto gaan kijken bij een grote witte mormonenkerk (St. George Utah Temple) en een foto genomen.

Morgen weer op pad!

Tot snel...

• 02 Augustus 2014 - 07:52

Chantal:

Wat leuk dat jullie broeders en zusters zijn tegen gekomen! En idd grappig dat ze daar congres hebben tussen de mormonen! Veel plezier! Xxx

• 04 Augustus 2014 - 20:47

Gwenda:

Wow! Liep achter lees net pas dit verslag! Maar 2,5 uur is in NL al zwaar in Duitsland zijn idd!