Death Valley/ Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mill City (historical), Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Death Valley/ Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mill City (historical), Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Death Valley/ Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Mill City (historical)

Dag 11

Vandaag vertrekken we uit Las Vegas, wat ik niet erg vind. Het is tijd om te gaan en de rest te gaan zien. De trip vandaag gaat naar Death Valley! Stove Pipe Wells om precies te zijn. De rit zal 181 mijl, 282 km zijn met tussenstops (Badwater Basin en Artist Drive) met het totaal van 3 uur en 45 minuten.

Nog even over de strip heen en weer gereden en gestopt bij het Las Vegas bord om wat foto's te maken. Toen bij een Target water ingeslagen en daarna zijn we op weg gegaan met 48 500 ml flesjes water en broodjes.

Normaal is het in Death Valley superheet, maar wij hebben regen. Heel veel regen!
We zagen al elke keer gele borden langs de kant van de weg met de tekst: Flash Floods. We weten nu wat het is, door de heftige regenval krijg je massa's water wat over de weg gaat want de grond is zo hard en droog dat het de regen niet opneemt. Dat water neemt modder, grind en stenen mee en dat blijft dan op de weg liggen. Kleine riviertjes vormen zich naast de weg. We staan op moment van schrijven stil in de regen. We denken dat er een grote stroom is en we niet door kunnen rijden, er staan er meer auto's voor ons stil, tijd voor een broodje en een cheese string. Nadat we een tijdje stil hebben gestaan kwam er een shovel die voor ons uit reed en het grind en de stenen wegschoof.

Badwater Basin bekeken, het laagste punt in de Verenigde Staten (-85,5m) en over de Artist Drive gereden, dat laatste is echt bijzonder. Al die verschillende kleuren in/op de rotsen. Die weg is ook leuk om te rijden met bochten, heuvels en steile dalingen.

Eenmaal aangekomen in Stove Pipe Wells, wat bestaat uit een hotel, general store en Saloon/Restaurant zijn we bijna meteen in het zwembad gesprongen. De kamer is vrij magertjes, het bed is klein (120cm of 140cm) en een heel verschil met de King size bedden van afgelopen dagen.

Net gegeten, basic maar lekker! Na het eten een lekker toetje, pecan pie met ijs en slagroom. Death Valley staat ook wel een beetje bekend om het sterrenkijken. Er is weinig strooi licht en dat betekent dus hele donkere nachten, ideaal voor sterrenkijken. Na mijn statiefje te hebben gevonden reden we een klein stukje verder om echt geen extern licht meer te hebben behalve maanlicht. Mijn camera ziet in ieder geval meer sterren (ook omdat de sluiter 5 minuten openstaat) dan het blote oog. Daarna nog een paar nachtportretten, die echt super mooi zijn geworden!
Nu lekker slapen!

Dag 12

Lekker slapen zat er niet echt in, de airco maakte veel geluid. Uitzetten was eigenlijk geen optie omdat het 's nachts nog steeds bijna 30 graden blijft. Elke keer opnieuw sprong de airco aan, en als die weer uit ging sprong de koelkast aan. Heel vervelend als je zo'n brakke nacht hebt gehad. Ontbeten in het restaurant zelf, verassend er is namelijk niets anders. Prima ontbijt! Ook nog de plaatselijke shop in geweest om wat koelkastmagneten te scoren.

Death Valley uit gaan is wel een leuk ritje, met dips in de weg waar je vlinders van in je buik krijgt. We zijn nu op weg naar Mammoth Lakes. 185 mijl/297 km, een ritje van 3 uur en 18 minuten. Mammoth Lakes is eigenlijk een ski gebied. Maar in de zomer moet het ook mooi zijn en er zijn wandelroutes.

Toen we aankwamen wat de kamer nog niet klaar, dus gingen we even naar de ene kamer die wel klaar was om toch wat warms aan te trekken. Astrid doet de deur open en zegt als eerste: WOW! Blijkt deze kamer een woonkamer, keuken en twee(!) slaapkamers te hebben. We hebben dus eigenlijk niet eens 2 kamers nodig!

We zitten op 2800 meter en het is hier koud! Brrrr! Astrid en ik hebben zojuist de eerste was erin gedaan na wat geklungel hoe hij nou aanging. Er moest dus meer geld in.