Arrival - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Arrival

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

18 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Heb meegeschreven in een boekje, anders worden het hele korte verhalen met weinig inhoud.

Donderdag 16 Mei 2013

21:51 Eindelijk in Brussel! Het songfesival op de achtergrond.
Om 18:00 uur zijn we opgehaald door mijn schoonouders, onderweg gegeten bij de Goudreinet, lekker schnitzel! Nu willen we wat gaan drinken in de bar in de lobby van het hotel. Ik zal zoveel mogelijk proberen bij te houden, omdat het ontzettend leuk is om later terug te lezen.
Op naar de bar!!

23:22 Terug in de kamer, na enige tijd hebben Martijn & Jessica zich bij ons gevoegd, na vele omleidingen, wegopbrekingen en een ongeluk dat gebeurd was. Nu lekker gaan slapen want morgen is het zover.....

NEW YORK!

Vrijdag 17 mei 2012

Ik zit nu in het vliegtuig en kan een heel stuk schrijven. Uiteindelijk na alle staking en gedoe mochten die ochtend toch alle koffers mee! Diezelfde ochtend was al het werk weer hervat. Vanmorgen moest de wekker gaan om 6:30 want we ging 7:30 weg met de Shuttle bus naar het vliegveld, alleen had Mark zijn wekker gezet om 7:30, gelukkig waren we beide al wakker, want anders hadden we echt moeten haasten! Een kort ritje van ca. 10 minuten. Het inschecken, de 4 x controle, w.c. bezoekjes en ontbijten duurden precies tot aan het boarden. Zitten en vertrekken was het dus. Mooie plekken, eerste 3 rijen van 2 bij de ingang rechts. Er zat wel een vrouw op mijn stoel toen ik binnen kwam, heel raar! Zodra ze gaat staan zit bijna haar kont in mijn gezicht, heel irritant ook. We vlogen net over de niagara watervallen, maar helaas ik zie niks want de hele weg is alles wit onder mij. We zijn ook over Canada gevlogen, en ik zie nu dat de lucht een beetje opklaart. Over 55 minuten zullen we landen, ik kan niet geloven dat ik over 55 minuten voet zet op Amerikaanse grond. De vlucht is tot nu toe rustig verlopen, geen gekke dingen, en maar 7,5 uur en een half uur eerder aangekomen! Je krijgt op de vlucht heel veel eten en drinken en je hoeft nergens voor te betalen. De stoelen zitten lekker en dit is echt 100 x beter dan Arkefly vorig jaar in Oktober. Ik heb 2 films gekeken en een paar afleveringen van series. Je moet jezelf toch bezig houden. En O,ja ik bedenk me ineens dat Astrid werd gecontroleerd en gefouilleerd want ze had een schaar in haar handbagage! Hahaha!! Die schaar is ze dus kwijt.

Ik kan nie stoppen met uit het raam kijken. Allemaal dikke villa's met zwembad. Ik voel dat we gaan dalen en ik ruim op.

Dit schreef ik gisterenavond:
Na de daling en landing ging alles eigenlijk vrij vlot. Niet lang wachten bij immigration en op de koffers, de Amerikanen zijn heel vriendelijk. De shuttle bus was ook vrij snel geregeld en de rit naar het hotel begon, met file. Opeens zie je de skyline van NY en zelfs dan besef je nog niet dat je er bent. Je stapt dan je busje uit en je staat echt in New York. The big Apple. Om 17:00 uur hadden we weer afgesproken in de lobby van het hotel. Ervoor nog even heel gefacetimed met Chantal e Sanneke om ze alles te laten zien en een rondleiding te geven van de kamer, die echt heel mooi is! Goede badkamer, klein keukentje en 2 bedden! een zitje en een bureau met bureaustoel, Flatscreen tv en adembenemend uitzicht op (2 blokken verder) Central Park! De wandeltocht naar Times Square begon! Broadway aflopen en je loop ertegen aan. Viel me op hoe dichter je bij Times Square kwam, hoe drukker en meer souvenier winkels en verschenen. Waar ik 3 koelkastmagneten gescoord heb en 2 nummerplaten! En dan zie je al die reclame en al dat licht. Indrukwekkend en heel druk! Iedereen wil wel wat van je en kan niet normaal even rustig om je heen kijken. De M&M's winkel was gespot en daar hebben we ook even rustig rondgekeken maar die mensen in die winkel zijn allemaal gek. Ze willen allemaal langs die candy wall m&m's in gekke kleuren hebben. En alles is way over priced natuurlijk! Ook zijn we de Hershey winkel ingeweest om te kijken hoe dat eruit ziet en de Disney store! Daar hebben we een leuke pyjama voor Milan gescoord! Ook zijn we nog even de Toys R us ingeweest om het reuzenrad in de winkel te zien. Heel apart en je kan er ook nog eens in! Ik dacht dat het alleen versiering van de winkel was, en het past ook allemaal nog maar net! Super grote winkel maar verder niet rondgekeken. We waren allemaal moe en zijn terug gelopen naar het hotel, met als laatste stop de Fairway market tegenover het hotel. Drinken gekocht en wij nog wat fruit en wat te snoepen. Twizzlers en Reeces peanutbutter cups.
Weer op de kamer hebben we nog even tv gekeken, naar buiten zitten kijken en ik heb de douche uitgeprobeerd. Rare straal, wel lekker. Mark had de w.c. nog laten verstoppen dus dat hebben we samen ook nog even opgelost. Nu gaan we lekker slapen en is het 21:45! + 6 uur NL tijd. Lange en vermoeide dag. Morgen weer een drukke dag voor de boeg.

En dan komen we bij nu. Het is hier 6:42 en de laptop geeft 12:42 aan. We zijn al zo'n 2 uurtjes wakker en hebben alvast gekeken waar we kunnen ontbijten. Om 8 uur weer afgesproken in de Lobby.
De zonsopkomst was vanmorgen heel mooi! Het zal een mooie dag worden met lichte bewolking. We zullen dus beginnen met de Hop-on hop-off bus om zo'n beetje alles te zien en rustig alles op je in te laten werken. 's middags staat er een wandeling op het schema.
Ik hoop vanavond nog wat te kunnen schrijven, maar misschien ben ik te moe en word het weer morgenochtend.

Tot de volgende blog!

  • 18 Mei 2013 - 22:05

    Paula Van Schaik:

    Wauw het is net alsof ik erbij ben, leuk dat je zoveel schrijft. Op naar jullie volgende blog!
    Greetz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York!

6 Dagen NY met de familie.

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2013

Thuis

22 Mei 2013

Bijna weer naar huis

22 Mei 2013

Laatste dag

22 Mei 2013

Bethel & Lion King

20 Mei 2013

Empire state...
MarkDesiree

Onze reizen vanaf dat we getrouwd zijn!

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 33067

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

United States of America!

27 April 2014 - 04 Mei 2014

Praag

20 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Egypte

07 September 2013 - 21 September 2013

Frankrijk!!

17 Mei 2013 - 22 April 2013

New York!

29 Maart 2013 - 31 Maart 2013

Citytrip Antwerpen

02 Maart 2013 - 09 Maart 2013

Wintersport Brixen im Thale

07 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Huwelijksreis!

Landen bezocht: