Yosemite NP - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu Yosemite NP - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van MarkDesiree Stronks - WaarBenJij.nu

Yosemite NP

Blijf op de hoogte en volg MarkDesiree

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

Dag 13

Gisteren trouwens verder niks meer gedaan, ik voelde me ook niet heel erg lekker. 'S avonds hebben ze pizza gehaald. Doordat we een woonkamer hadden konden we lekker samen tv kijken.

De rit vandaag gaat naar Yosemite! Nouja, door Yosemite van oost naar west. We verblijven in Oakhurst, 25 km onder de zuidelijke ingang. De rit zou 3 uur en 36 minuten moeten duren en 140 mijl/225 km maar we hadden wat opbrekingen hebben nog wat gegeten en zijn nog een paar keer onderweg gestopt. Yathzee in de auto gespeeld tijdens het wachten. We hebben er in totaal wel 8 uur over gedaan. We zijn namelijk nog gestopt bij Mono Lake, hele bizarre plek met heel veel vliegjes. Fotografieparadijs voor mij! Als je erin wilde gaan zwemmen bleef je drijven, het water is erg zout. Het was niet erg aantrekkelijk om erin te gaan hoor! Al die kleine vieze akali vliegjes.

We reden ook over de Tioga Pass, erg mooie slingerweg met veel uitzichten.
We verblijven nu in een Best Western Plus, wat uit vorige ervaring erg goed is. Dit valt ook zeker niet tegen! Binnen- en buitenzwembad! Grote kamers en wij hebben een enorme douche, met twee(!) douchekoppen!

's Avonds in het restaurant naast het hotel gegeten, was erg veel en erg lekker :-)

Dag 14

Vandaag nog een dag in Yosemite. Begonnen in Mariposa Grove, bij de Seqouias. Heel grote bomen vooral qua omtrek (dit soort was niet extreem hoog) en met n kaneelkleurige stam! Fantastisch om te zien dat ze al zo lang leven. Doorgereden naar Glacier Point. Mooi uitzicht op de Half Dome, soort halve berg met 1 steile gladde kant. Aardbeien waterijs gegeten, met echte stukken aardbei erin. Daarna naar Bridalveil Falls, alleen daar was echt bijna niks te zien. Het was te droog, dus geen waterval te zien. Rondje gereden door Yosemite Valley. Gegeten bij het Wawona hotel die al bestaat vanaf 1879. Super mooi wit houten hotel, heel sfeervol ook van binnen.

Zo lekker slapen en morgen weer op pad!

Tot snel...